تماس بگیرید

021-91070473


چند فعالیت سودمند در ایام فراغت تابستان

تاریخ انتشار: 1398-04-12 10:45:29
دسته‌بندی: چی یاد بگیریم

ایام فراغت و تعطیلات در تابستان بهترین زمان برای انجام کارهای مفید است. قرار نیست از این وقت آن هم در عصری که وقت بیشتر از همیشه طلاست برای انجام کارهای بیهوده استفاده کنیم. برهمین اساس در این مطلب چند فعالیت سودمند در ایام فراغت تابستان را معرفی کرده‌ایم.

وقت انسان‌ها مخصوصا در این دوره به شدت محدود شده است. اکثر ما در طول روز با زود رسیدن و دیررسیدن و دیر کردن سر و کله می‌زنیم. همه با ارزش زمان آشناییم و می‌دانیم که هر روز داریم آن را از دست می‌دهیم.

شاید برایتان عجیب باشید که بدانید روزانه با هر بار باز کردن اینستاگرام دست کم 42 دقیقه وقت صرف می‌کنیم. وقت زیادی صرف خورد و خوراک و استراحت می‌شود. بازی‌های کامپیوتری و سرگرمی‌هایی از این دست هم به نوعی دیگر وقتمان را می‌گیرند. خودتان با یک اپ تایم ترکر ببینید در یک روز چند ساعت وقت پای گوشی هدر می‌شود. این همه زمان در طول روز صرف می‌کنیم و در نهایت هیچ کار مفیدی هم نکرده‌ایم. شاید دلیلش این باشد که نمی‌دانیم وقت را باید کجا صرف کنیم.

پیشنهاد ما به شما این است که از امروز روی کارهایی که انجام می‌دهید تمرکز کنید و ببینید که این کارها چه سودی به شما می‌رسانند. ممکن است برای هر فرد فعالیتی که انجام می‌دهد ارزش متفاوتی داشته باشد. اما برخی از این کارها به صورت مشترک برای همه افراد سودمند است. در اینجا شما را با چند فعالیت سودمند در ایام فراغت تابستان آشنا می‌کنیم.

فراغتی سلامت با ورزش

ورزش کردن و انجام تمرینات ورزشی یکی از مفیدترین فعالیت‌هایی است که می‌توانیم در زندگی انجام دهیم. ساعت‌ها پشت میز نشینی در طول روز باعث خستگی بدن می‌شود و برای اینکه در زندگی خود از سلامت بیشتری برخوردار باشید و کمتر دچار مشکلات جسمی شوید حتما باید به ورزش کردن بیش از هر چیزی اهمیت بدهید. ورزش کردن هم می‌تواند به صورت حرفه‌ای باشد و هم غیر حرفه‌ای و حتی در حد 15 تا 30 دقیقه در طول روز.

وقت گذرانی با دوستان

هیچ چیزی به اندازه کنار دوستان بودن باعث بهبود سلامتی ما نمی‌شود. قرار هم نیست که برای دیدار با دوستان بهانه‌ای وجود داشته باشد. هدف باید همان کنار هم بودن و اهمیت دادن به یکدیگر باشد. این کار باعث می‌شود تا حس بهتری نسبت به زندگی خود داشته باشید و انرژی‌تان بیشتر شود.

خندیدن به همراه دوستان

هر کاری در کنار دوستان صمیمی پر از حس خوب است. اما به طور خاص متخصصان توصیه می‌کنند که با دوستان خود بخندید و زندگی را سخت نگیرید هر چقدر که به زندگی نخندیم و آن را سخت بگیریم زندگی هم برای ما سخت‌تر می‌‎شود. همچنین با دوستان بودن فرصت خوبی است برای حرف زدن درباره خودمان یا شنیدن حرف‌های دوستان‌مان درباره زندگی‌شان. به هیچ وجه فکر نکنید با دوستان بودن وقت تلف کردن است و مطمئن باشید شما دارید به درستی از وقت خود استفاده می‌کنید.

مرور کارهای روزانه

در طول روز اتفاقات مختلفی برای ما پیش می‌آید و کارهای بسیاری را انجام می‌دهیم یا کارهای بسیاری نیمه کاره باقی می‌مانند. در پایان روز بهترین زمان را برای مرور این کارها در اختیار داریم. پیشنهاد می‌کنیم این کار را هر روز انجام بدهید و ببینید که در طول روز چه چیزهایی یاد گرفته‌اید و چه کارهایی انجام داده‌اید و قرار است فردا چه کار کنید. نوشتن این کارها هم باعث می‌شود تا حس بهتری نسبت به زندگی و هر روز خود داشته باشید.

یادگیری مهارتی جدید

از ما می‌شنوید شما باید هر روز پی کسب مهارتی تازه یا ارتقای خود در مهارت‌هایی که دارید باشید. یادگیری مهارت‌های جدید به شما این حس را می‌دهد که همیشه در پی کسب دانش و دانشجو هستید. دوره‌های آنلاین هم مناسب‌ترین و در دسترس ترین ابزار برای یادگیری در هر کجا و هر زمانند. پس از همین امروز شروع کنید و در دوره‌های مورد علاقه خود ثبت نام کنید.

ایجاد یک استراتژی مالی

افراد موفق روزانه به نظرات افراد مختلف در خصوص چگونگی کسب سرمایه و درآمد بیشتر توجه دارند. خواندن و شنیدن در خصوص این موارد به شما کمک می‌کند تا همه لحظات زندگی‌تان پر ارزش باشد و هر روز شاهد موفقیت بیشتر در زندگی خودتان باشید.

تماشای فیلم و سریال

شاید فکر کنید تماشای فیلم و سریال فعالیت مفیدی نیست اما ما در طول روز به سرگرمی هم نیاز داریم. تماشای تلویزیون البته اصلا توصیه نمی‌شود اما دیدن یک فیلم خوب و سریال باب میل شما می‌تواند حس خوبی بدهد. گوش دادن به موسیقی مورد علاقه تان هم از این دست است و پیشنهاد می‌کنیم در ایام فراغت و ساعات بیکاری فراموش نشود.

کتاب خواندن و مطالعه

چه چیزی بهتر از خواندن کتاب مورد علاقه‌تان می‌تواند باعث بشود تا حسی بسیار خوب نسبت به زندگی خود داشته باشید. اگر کتاب‌های نخوانده را روی هم تلنبار کرده‌اید یا اینکه به فکر خواندن کتابی جدید هستید از همین امروز دست به کار شوید و کتاب مورد علاقه تان را از قفسه کتابخانه بیرون بیاورید یا به کتابفروشی بروید و آن را تهیه کنید.

به شما قول می‌‍دهیم که از انجام این کار هرگز پشیمان نمی‌شوید. علاوه بر لذت کتاب خواندن پیدا کردن و جستجو برای عنوان‌های کتابهای جدید هم می‌تواند حس خوبی در طول روز به شما بدهد. به جای وقت تلف کردن در اینستاگرام و افسرده شدن از وقت گذرانی بیهوده در شبکه‌های اجتماعی به دنبال عنوان‌های تازه منتشر شده یا کتابهای مورد علاقه تان بگردید.

شناخت اهداف زندگی

در نهایت به اهداف زندگی خود فکر کنید. همیشه در زندگی خود فکر کنید که اگر امروز روز آخر بود آیا از زندگی‌ام راضی بودم. ممکن است جواب بسیاری از مردم به این سؤال منفی باشد. شما باید اهداف خودتان را بشناسید و با شناخت اهداف مطمئن خواهید بود که از زندگی خود رضایت دارید یا خیر.