تماس بگیرید

021-91070473


چطور فلش مموری کاربردی‌تری انتخاب کنید

تاریخ انتشار: 1398-02-25 17:35:51
دسته‌بندی: چی یاد بگیریم

فلش مموری‌ها‌ تنوع بسیاری دارند و به همین دلیل برای انتخاب بهترین آن‌ها باید ابتدا نیازهای خودتان را بسنجید و با احتساب نیازی که دارید فلش مموردی کاربردی‌تری انتخاب کنید. در ادامه مطلب به نکاتی کلیدی برای انتخاب فلش مموری کاربردی و متناسب با کار شما پرداخته‌ایم.

انتخاب فلش مموری بستگی به نوع کاربردتان دارد. مثلا اگر دانشجو هستید به یک نوع فلش مموری احتیاج دارید و اگر برای بک آپ گرفتن دنبال خرید فلشش مموری هستید به نوعی دیگر نیاز خواهید داشت.

ظرفیت حافظه فلش مموری چقدر باید باشد؟

فلش مموری‌ها از نظر ظرفیت حافظه تنوع بسیاری دارند و از مدل یک گیگابایتی تا یک ترابایتی آن‌ها و حتی بیشتر در بازار پیدا می‌شود. اما برای اینکه بدانید از چه حافظه‌ای باید استفاده کنید فقط کافیست نوع کاری که قرار است با آن انجام بدهید در نظر بگیرید.

برای مثال اگر نیاز دارید که تعدادی فایل از یک کامپیوتر به کامپیوتری دیگر انتقال دهید شاید یک فلش مموری کوچک یک گیگابایتی هم برای شما کافی و کار راه انداز باشد. اما در صورتی که بخواهید فایل‌های بک آپ را روی فلش مموری ذخیره کنید باید از فلش مموری‌های با ظرفیت 500 گیگابایت به بالا استفاده کنید. پس با این حساب قبل از هر چیز برای انتخاب بهترین فلش مموری نوع کار خودتان را مشخص کنید.

اسناد، تصاویر، موسیقی، نرم افزار و بازی‌های رایانه‌ای به طور معمول مواردی هستند که روی فلش مموری ذخیره می‌شوند. با این حساب در صورتی که می‌خواهید تنها اسناد یا تصاویر را ذخیره کنید فلش مموری مورد نظر شما نباید به بزرگی فلش مموری باشد که روی آن بازی‌های رایانه‌ای یا نرم افزار قرار است نصب کنید.

دانشجویان معمولا از فلش مموری برای ذخیره اسناد متنی یا اکسل استفاده می‌کنند و برای انجام این موارد حافظه خیلی زیادی لازم نیست. در این حالت فلش مموری 2 گیگابایتی هم کار راه انداز است.

اگر می‌خواهید از فلش مموری برای ذخیره تصویر و ویدئو یا انتقال داده‌های مذکور از گوشی به رایانه استفاده کنید، ببینید حافظه گوشی خودتان چقدر است و فلش مموری در همین اندازه تهیه کنید. برای انجام چنین کارهایی فلش مموری یک گیگابایتی یا چند گیگابایت بیشتر کافیست. یا اگر می‌خواهید فایل‌هایی را از رایانه خود کپی کنید بهترین کار این است که میزان حافظه‌ای که فایل‌ها در رایانه شما گرفته‌اند محاسبه کنید و فلش مموری تهیه کنید که دو برابر آن فضا برای ذخیره فایل‌ها داشته باشد.

یو اس بی 2 یا یو اس بی 3؟

در هنگام خرید فلش مموری ممکن است سرعت آن هم نظر شما را جلب کند. یو اس بی 2 یا 3 بودن معیاری است که سرعت ترانسفر یا انتقال داده را نشان می‌دهد. نوع یو اس بی که انتخاب می‌کنید به دستگاهی که از آن فایل را انتقال می‌دهید و نوع پورت آن ارتباط پیدا می‌کند. در نظر داشته باشید که که پورت کامپیوتر شما چه استانداردی را ساپورت می‌کند و بعد نوع یو اس بی را انتخاب کنید. در صورتی که دستگاه شما از یو اس بی 3 پشتیبانی می‌کند از فلش مموری با قابلیت پشتیبانی یو اس بی 3 استفاده کنید که سرعت آن 10 برابر بیشتر از یو اس بی 2 است.

امنیت فلش مموری چه اهمیتی دارد؟

بسته به استفاده شما ممکن است بخواهید که یو اس بی ایمن تری را تهیه کنید. در صورتی که برای مصارف خانگی از فلش مموری استفاده می‌کنید دیگر نیازی به خرید فلش ایمن‌تر ندارید. اما اگر از فلش مموری برای انتقال داده‌های مهم استفاده می‌کنید حتما باید امنیت آن را در نظر بگیرید.

برای خرید فلش مموری ایمن دو مورد زیر را در نظر بگیرید:

کوچک بودن یو اس بی از نظر فیزیکی باعث می‌شود تا به سادگی گم شوند.

احتمال انتقال بدافزار از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر در انواع غیر ایمن موجود است.

توجه داشته باشید که برای حل مشکل کوچکی یو اس بی درایو کاری نمی‌توان کرد اما برای حل مشکل انتقال بدافزارها می‌توان از روش‌های کدگذاری فایل‌ها استفاده کرد که از طریق برنامه‌های مختلفی قابل انجام است.