تماس بگیرید

021-91070473


10 مزیت استخدام افراد درون‌گرا

تاریخ انتشار: 1399-07-22 12:03:31
دسته‌بندی: کسب و کار
بیشتر کسب و کارها تمایل دارند افراد برون‌گرا و خوش سر و زبان را استخدام کنند که توانایی بالایی در رهبری دارند. در واقع آنها افراد برون‌گرا را به درون‌گرا ترجیح می‌دهند. اما تحقیقات نشان می‌دهد درون‌گراها برای استخدام مناسب‌ترند.

بنا بر تحقیقات رادنی اندرسون ، مدیرعامل یک کسب‌و کار و یک فرد درونگرا، چنین کاری در نگاه اول اشتباه و غیرمنطقی است. اما او برای عقیده‌ی خود چند دلیل محکم دارد که در ادامه آن‌ها را ارائه می‌دهیم.

درون‌گراها گوش شنوای خوبی دارند
افراد درون‌گرا مهارت شنیداری فوق‌العاده‌ای دارند و با تمام حواس به طرف مقابل‌شان گوش می‌دهند. آن‌ها قادرند ناسازگاری‌های موجود در تیم را شناسایی کنند و برای اجتناب از موقعیت‌های نامناسب، به طور درست با مشکل برخورد کرده و آن را رفع کنند.

همواره خود را آماده می‌کنند
افراد درون‌گرا خیلی به سخنرانی و جلسات علاقه ندارند. به همین خاطر آن‌قدر با آمادگی وارد جلسات می‌شوند که رئیس و مشتریان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند و وقتی کنترل جلسه را به دست می‌گیرند برنامه‌ی موردنظر خود را با تمام جزئیات پیاده می‌کنند.

درون‌گراها تمرکز بالایی دارند
درون‌گراها اهل شلوغ‌کاری نیستند و سرشان به کار خود گرم است، اما این توانایی را دارند که روی انجام کارهایشان متمرکز شوند و از پرت شدن حواسشان به هر چیزی جلوگیری کنند.

در موقعیت‌های سخت آرامش خود را حفظ می‌کنند
درون‌گراها حوصله بحث و تنش ندارند و از موقعیت‌های این‌چنینی اجتناب می‌کنند. به همین خاطر وقتی با شرایط دشواری مواجه می‌شوند، آرامش خود را حفظ می‌کنند و از دیگران متمایزند. این مهارت مناسبی برای افراد متقاضی یک موقعیت مدیریتی است.

درون‌گراها قدردان تلاش دیگرانند
درون‌گراها دوست دارند به خاطر توانایی و مهارت‌شان در انجام امور مختلف مورد تقدیر قرار بگیرند، اما سعی نمی‌کنند اعتبار کار بقیه را از آن خود کنند. درون‌گراها برای تلاش دیگران ارزش قائل می‌شوند و همین ویژگی باعث شده به یک همکار و هم‌تیمی قابل اعتماد تبدیل شوند.

در محل کار به دنبال دردسر نیستند
اغلب برون‌گراها به دنبال جنجال هستند و معمولا دیگر همکاران را درگیر چنین تنش‌هایی می‌کنند. اما درون‌گراها علاقه‌ای به خراب کردن جو کاری ندارند و محیط را آرام می‌کنند. آن‌ها تمام حواس‌شان را به کار می‌دهند و خود را با محیط اطراف مشغول نمی‌کنند.

جلسات کم‌تر و کوتاه‌تری برگزار می‌کنند
افراد برون‌گرا «ارتباط و تعامل» را فاکتور مهمی در محل کار می‌دانند و عاشق جلسه گذاشتن و صحبت کردن برای دیگران هستند. در مقابل، درونگراها جلسات کمتر و کوتاه‌تری برگزار می‌کنند و جلسات کمتر برایشان به معنای انجام کار بیشتر است.

در محل کار گپ و گفت کم‌تری با همکاران دارند
برقراری ارتباط اجتماعی در محل کار خوب است، اما افراط در این کار می‌تواند مخرب باشد. درون‌گراها حتی اگر حوصله کار نداشته باشند و به دنبال وقت تلف کردن باشند، خود را با سرگرمی فردی و فضای مجازی مشغول می‌کنند تا مانع کار کردن بقیه نشوند.

درون‌گراها ایده‌های بیشتری دارند
در دنیای امروز نوآوری حرف اول را می‌زند و‌بخش زیادی از ارتباطات حرفه‌ای به صورت آنلاین انجام می‌شود. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، افراد درون‌گرا خود را با چنین فضایی بهتر وفق می‌دهند.

درون‌گراها به موفقیت برون‌گراها کمک می‌کنند
افراد برون‌گرا برای شغل‌هایی مانند بازاریابی و فروش مناسب‌اند، اما آن‌ها به تیم پشتیبانی متشکل از درون‌گراها نیاز خواهند داشت تا به موفقیت بیشتری برسند. درون‌گراهای حاضر در تیم می‌توانند با زیر نظر گرفتن جزئیات، به موفقیت برون‌گراها کمک کنند.

نظرات