تماس بگیرید

021-91070473


شش روش ساده برای هدفمند شدن در زندگی

تاریخ انتشار: 1398-02-08 16:53:51
دسته‌بندی: چی یاد بگیریم

هدفمند شدن در زندگی به شما کمک می‌کند تا بهره‌وری شما در زندگی و شغل‌تان بالا برود. هدفمند شدن در زندگی کار ساده‌ای است و با چند راه ساده می‌توان آن را فراگرفت. در ادامه شش روش ساده برای هدفمند شدن زندگی را معرفی کرده‌ایم.

روش اول: مشارکت در فعالیت‌های خیریه

اولین روش برای هدفمند شدن در زندگی مشارکت در فعالیت‌های خیریه است. پژوهش‌ها نشان می‌‎دهد که مشارکت در فعالیت‌های خیریه عامل مهمی در هدفمند شدن زندگی به حساب می‌آید. فعالیت‌های خیریه و نوع‌دوستانه شامل انواع فعالیت‌های داوطلبانه در مؤسسات عام المنفعه، کمک‌های مالی یا حتی کمک کردن به مردم دور و برتان در طول روز می‌شود.

حتی اگر یک روز هم در هفته در یک خیریه مشغول به کار شوید و در تهیه غذای گرم به نیازمندان کمک کنید یا به افراد ناتوان اطراف خود کمک کنید به شما کمک می‏کند تا زندگی خود را معنادارتر ببینید و هدفمندتر شوید.

روش دوم: گوش دادن به بازخوردها

ممکن است روزانه به کاری مشغول باشید که از نظر دیگران بسیار اهمیت داشته باشد اما خودتان از این اهمیت غافل نباشید. در این صورت شنیدن بازخورد دیگران به میزان بسیاری به شما کمک می‌کند که هم خودتان را بهتر بشناسید و هم اینکه احساس مفید بودن بیشتری در زندگی خود داشته باشید.

برای فهمیدن نظر دیگران درباره خودتان از آن‌ها بپرسید که درباره شما به چه چیزی فکر می‌کنند یا اینکه با شنیدن نام شما چه مواردی به ذهنشان خطور می‌کند. نگاه دیگران به خود را بسنجید و حتی آن‌ها را یادداشت کنید و در خصوص آن تفکر کنید.

روش سوم: وقت گذرانی با افراد مثبت اندیش

ما توانایی انتخاب اعضای خانواده و همکاران خود را نداریم اما می‌توانیم دوستان خود را انتخاب کنیم. شما می‌توانید اطراف خود را از افرادی مثبت اندیش پر کنید که درباره شما نظر می‌دهند. افراد مثبت اندیش می‌توانند باعث موفقیت بیشتر شما و کمک به شما در زندگی‌تان بشوند.

از سوی دیگر افراد منفی باف نمی‌توانند کمکی به تغییر شما کنند و باعث می‌شوند تا در زندگی‌تان حس خوبی نداشته باشید و نتوانید هدفمندانه زندگی کنید.

روش چهارم: آشنایی با افراد جدید

پیدا کردن افراد جدید در شبکه‌های اجتماعی کار ساده‌ای است اما بهتر این است که در اماکن عمومی با افراد مختلف وارد گفتگو شوید. شاید این کار کمی عجیب باشد اما می‌توانید با رفتن به فضاهای جدید مثل باشگاه‌های ورزشی و کلاس‌های دیگر افراد جدیدی را ملاقات کنید و با آن‌ها وارد مکالمه شوید. با این افراد جدید در خصوص علایق و کاری که انجام می‌‍دهند صحبت کنید. ارتباطات جدید و گوش دادن به داستان زندگی افراد جدید به شما کمک می‌کند تا زندگی‌های جدیدی را تجربه کنید و در زندگی هدفمندتر گام بردارید.

روش پنجم: پیدا کردن علایق

به صحبت‌های روزمره خود رجوع کنید. آیا همواره به موضوع خاصی اشاره دارید؟ مثلا در شبکه‌های اجتماعی نسبت به موضوع خاصی واکنش نشان می‌دهید؟ در اینستاگرام تصاویر خاصی را نشر می‌دهید؟ مثلا به موضوع کودکان کار علاقه نشان می‌دهید؟ همه مواردی که شما علاقه به حرف زدن در خصوص آن‌ها دارید همان چیزهایی هستند که علاقه شما را می‌سازند و به گونه‌ای اهداف شما در زندگی‌اند.

روش ششم: پیدا کردن فعالیت مورد علاقه

با خودتان روراست باشید و ببینید عمیقا به انجام چه کاری علاقه دارید. آیا به تماشای تئاتر موزیکال علاقه دارید؟ به هر کاری که علاقه دارید فکر کنید. درک نوع مهارت و استعدادی که به آن علاقه دارید باعث می‌شود تا اهداف خودتان را بشناسید. در ادامه باید ببینید که چطور می‌توانید این فعالیت‌ها را به چیزی تبدیل کنید که به زندگی‌تان معنا می‌بخشد.