تماس بگیرید

021-91070473


نام علی بابا از کجا آمد و چه کاری انجام می دهد

تاریخ انتشار: 1399-07-22 10:58:26
دسته‌بندی: کسب و کار
بهترین پاسخ برای این سوال خاطرات مالک این شرکت می باشد:

" یک روز در سانفرانسیسکو در کافی‌شاپ نشسته بودم و فکر می کردم که اسم علی بابا خوب است یا نه و هنگامی که گارسون آمد از وی پرسیدم. علی بابا را می‌شناسی❓

گفت بله می‌شناسم، پرسیدم در موردش چه می‌دانی❓

گفت : علی بابا و 40 دزد؛
من گفتم آره خودشه!
به خیابان رفتم و از رهگذران که از ملیت‌های مختلفی چون هندی، آلمانی، چینی، ژاپنی و... بودند همین سؤال را کردم و همگی همان جواب را دادند.

فکر کردم علی بابا براحتی تلفظ می‌شود و در همه جهان شناخته شده است و به همین دلیل نام علی بابا را برای شرکت خود انتخاب کردم و در جهان تجارت بین المللی به همین نام شهرت یافتم"
جک ما» چگونه علی بابا را به اوج رساند؟ - کاماپرسمهم ترین عناصر و هسته مرکزی شرکت علی بابا،فروشگاههای آنلاینش میباشد که در اینجا مهمترینشان میپردازیم:

1-علی بابا(Alibaba):بیزینس اولیه و هسته اصلی شرکت میباشد که تجار چینی می توانند محصولات خود را بر روی آن معرفی کنند وسایر تجار در190کشور دنیا به راحتی می توانند بهترین محصولات را از بین آن ها پیدا کنند و با شرکت مذبور تماس حاصل کنند.

2-علی اکسپرس(Aliexpress) : این سایت خدماتی شبیه به شرکت eBay به مشتری میدهد.این سایت محصولات را مستقیما به فروش می رساند و کالا را به دست مشتری میرساند. 

3-تائوبائو(Taobao) یکی از این فروشگاههاست که در سال2003 راه اندازی شد و هدف از آن مقابله با شرکت eBay و خارج کردن آن از بازار چین بود.بهمین جهت آنها به شکل رایگان به مشتری سرویس می دادند و همین استراتژی موجب شد آن ها به هدف برسند و درآمد خود را از راههای جانبی بدست می آوردند. 

4-تی مال(Tmall)بستر دیگر این گروه می باشد و ویژه عرضه ی محبوب و گران قیمتتر، ماننداپل است. 

5-جوهواسوان(Juhuasuan)که کالاهای روزمره را ارائه می کند.

نظرات