تماس بگیرید

021-91070473


خود آموز انتخاب رشته کنکور 99

تاریخ انتشار: 1399-06-12 13:03:12
دسته‌بندی: تحصیلی

بعد از برگزاری کنکور سراسری و اعلام نتایج اولیه کنکور، تمامی داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند فرصت دارند تا انتخاب خود را انجام دهند. یکی از رایج ترین اشتباهاتی که هر سال گریبان گیر داوطلبان در انتخاب رشته صحیح کنکور می شود، عدم آگاهی صحیح داوطلبان و خانواده هایشان از انتخاب رشته است.

در همین راستا در این مقاله به طور خلاصه و اختصاصی به بررسی نکات مهم و کاربردی در انتخاب رشته کنکور سراسری می پردازیم.

1-زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99

سازمان سنجش و آموزش کشور مطابق برنامه هر ساله خود پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، دفترچه انتخاب رشته کنکور را منتشر می کند. مطابق سنت هر ساله این دفترچه یک ماه پس از برگزاری کنکور سراسری بوسیله سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

اولین راه برای آگاهی از لیست کد رشته محل های کنکور سراسری، ظرفیت های پذیرش هر دانشگاه و هر رشته و ... مطالعه دقیق و کامل این دفترچه می باشد. 

تمامی داوطلبان کنکور سراسری می بایست با استفاده از دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور، 150 انتخاب خود را به صورت مجازی ( اینترنتی ) در سامانه سازمان سنجش ثبت نمایند. پیشنهاد می شود در ثبت 150 کد رشته محل خود از فاکتورهای نیز رتبه، علاقه، آینده شغلی، فاصله دانشگاه تا محل سکونت، رتبه و امکانات دانشگاه و ... استفاده کنید. 

2-زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 99

مطابق با سنت هر ساله تقریباً یک هفته بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری، زمان انتخاب رشته آغاز می شود. در سال های گذشته مدت زمان یک تا دو هفته برای انتخاب رشته در نظر گرفته می شد. پیش بینی می شود که بواسطه شرایط خاص سال جاری این زمان به کمتر از 5 روز تبدیل شود. ( پیشنهاد می شود که با توجه به محدود بودن زمان انتخاب رشته از بسته خود آموز انتخاب رشته فرایاد استفاده کنید. ) 

3-راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 99

انتخاب رشته کنکور سراسری از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org  انجام می گیرد.

4-مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 99

فرایاد جهت سهولت در انتخاب رشته و گسترش عدالت آموزشی، اقدام به تولید پکیج خود آموز انتخاب رشته کرده تا تمامی داوطلبان از سراسر کشور بتوانند به تمامی اطلاعات دسترسی کامل داشته باشند.

در پکیج خود آموز اتخاب رشته کنکور 99، تمامی سوالات متداول داوطلبان، توضیحات مربوط به دفترچه، قوانین و قواعد انتخاب رشته و ... به صورت کامل آموزش داده شده است.

برای تهیه پیکج خود آموز می توانید در اینجا کلیک کنید. 

 

نظرات