تماس بگیرید

021-91070473


معرفی دوره آموزشی آنلاین مدیریت مالی، آنلاین مدیر مالی شوید

تاریخ انتشار: 1398-11-06 18:04:19
دسته‌بندی: اخبار فرایاد

دوره آموزشی آنلاین مدیریت مالی

در دوره آموزشی آنلاین مدیریت مالی با وظایف مدیر مالی و مفاهیم تخصصی این رشته تحصیلی آشنا می شوید. همچنین در ادامه می خوانید که مدیریت مالی چیست و مدیر مالی چه وظایفی دارد.

مدیریت مالی چیست؟

به طور کلی می توان مدیریت مالی را دانش سازماندهی و اداره پول معرفی کرد. در دوره آموزشی آنلاین مدیریت مالی ابتدا با تعریف مدیریت مالی آشنا می شویم و سپس به آموزش مفاهیم تخصصی این رشته پرداخته می شود.

مخاطبان اصلی این دوره آموزشی آنلاین سهامدارانی اند که به دنبال ساخت ثروت و افزایش ثروت خود هستند. همچنین از اهداف دیگر این دوره آموزشی می توان به مسئولیت های اجتماعی و بالا بردن سود سهامداران و مواردی از این دست که اهداف مشترک همه صاحبان کار و سرمایه است اشاره کرد.

وظایف مدیران مالی از منابع مختلف

سود شرکت اولین هدف کوتاه مدت یک مدیر مالی است، اما مدیران مالی در بلند مدت به دنبال افزایش ثروت سهام داران اند.

منابع و مصارفی که شرکت دارند توسط مدیر مالی مدیریت می شوند.

یک مدیر مالی خوب مدیری است که بتواند از مفاهیم و اصول اقتصادی برای حل مسائل اقتصادی استفاده کند.

مدیران مالی نقش یک مشاور را دارند و به مدیران اصلی شرکت برای بالا بردن سود و بالا بردن ثروت سهام داران مشاوره می دهند.

سلامت مالی سازمان یکی از مهمترین دغدغه های مدیران مالی است.

مدیر مالی مشغول در دولت باید در زمینه ثبت، کنترل و تخصیص بودجه تخصص و مهارت داشته باشد.

مدیری که در بخش صنعت مشغول است باید در زمینه طریقه حسابرسی و ارائه گزارش بهای کالاها و محصولات تولیدی تسلط داشته باشد.

مدیران مالی همچنین به عنوان برنامه ریز به برنامه ریزی اهداف بلند مدت شرکت می پردازند.

هدایت سرمایه گذاری ها، استراتژی ها و تهیه گزارشات مالی بخشی دیگر از اهداف این مدیران است.

دوره آموزشی آنلاین مدیریت مالی

توانایی های لازم برای مدیریت مالی موفق

مدیر مالی قبل از هرچیز حلال مسائل و مشکلات موجود در سازمان ها و شرکت هاست و باید بتواند موانع موجود را از پیش روی صاحبان کار بردارد.

او همچنین باید بتواند در مدیریت مالی مهارت سازماندهی داشته باشد و باید بتواند کارکنان بخش مالی را سازماندهی و مدیریت کند و همچنین گزارش های ساختاریافته و هدفمند به مدیر اصلی مجموعه ارائه کند.

سر و کار مدیر مالی بیش از هر چیز با فناوری اطلاعات و نرم افزارهای مربوط به این رشته است تا از طریق آن به ثبت و ارائه گزارشات مالی بپردازند. پس تسلط به مهارت های ریاضی و فناوری اطلاعات هم اهمیت بسیاری دارد. در صورتی که یک مدیر مالی وظیفه خود را به خوبی انجام دهد کسب درآمد سازمان به حداکثر می رسد.

دوره آموزشی آنلاین مدیریت مالی

معرفی دوره آموزشی آنلاین مدیریت مالی فرایاد

یادگیری همه موارد بالا ممکن است کاری سخت و طاقت فرسا باشد. ما همه این موارد را در یک دوره آموزشی آنلاین قرار داده ایم تا علاقمندان به حوزه مدیریت مالی بتوانند تنها در 5 ساعت با اصلی ترین بخش ها و مهمترین مهارت های تخصصی مدیریت مالی آشنا شوند.

در فصل اول این دوره آموزشی به صورت مقدماتی با وظایف مدیران مالی آشنا می شوید. تعریف مدیریت مالی، وظایف و نقش مدیریت مالی، تجزیه و تحلیل افقی و عمودی، تجزیه و تحلیل نسبت ها، حل مسائل تجزیه و تحلیل نسبت ها و تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر و اهرم های مالی از مهمترین مباحث این بخش است. در بخش بعدی به طور تخصصی با اهرم های مالی آشنا می شوید.

اهرم مالی چیست؟

اهرم مالی به اصطلاح به استفاده از انواع مختلف ابزارهای مالی یا بدهی برای افزایش نرخ بازده بالقوه سرمایه گذاری اطلاق می شود. از اهرم مالی به عنوان پرکاربردترین ابزار در معاملات املاک و مستغلات یاد می شود. در این حوزه اهرم مالی از طریق استفاده از وام و خرید خانه انجام می شود.

در ادامه پرداختن به موضوع اهرم مالی در این قسمت به حل مسائل تجزیه و تحلیل و نقطه سر به سر پرداخته می شود. حل مسائل به فراگیران کمک می کند تا مباحث را به شکل دقیق تری یاد بگیرند.

ارزش زمانی پول در مباحث مدیریت مالی

یکی از مهمترین مباحث تدریس شده در این دوره آموزشی آنلاین، مبحث ارزش زمانی پول یا ریاضیات مالی است. در مباحث اقتصاد و امور مالی پول دارای ارزش است و این ارزش در طول زمان تغییر پیدا می کند. با توجه به این تعریف از طریق فرمول و روش هایی ارزش پول در حال حاضر و در آینده محاسبه می شود و این نتایج با یکدیگر مورد مقایسه قرار می گیرند.

ارزش زمانی پول اصطلاحی است که به اختصار TVM خوانده می شود و مخفف واژه لاتین Time Value Of Money است. در این حالت گفته می شود که پولی که امروز در اختیار شماست با ارزش تر از آینده است. زیرا این پول در حال حاضر به شما قدرت خرید و سرمایه گذاری می دهد و با توجه به نرخ تورم موجود این قدرت ها در آینده دچار تغییر خواهد شد و ممکن است موقعیت های سرمایه گذاری را از دست برود.

دوره آموزشی آنلاین مدیریت مالی

بودجه بندی سرمایه ای و مدیریت مالی

یکی دیگر از مباحث این دوره آموزشی آنلاین و دوره های آموزشی مدیریت مالی بودجه بندی سرمایه ای است. به طور کلی می توان تخمین و تعیین میزان هزینه و درآمدهای حاصل از سرمایه و تجزیه و تحلیل به منظور انتخاب دارایی ها را بودجه بندی سرمایه ای تعریف کرد. بودجه بندی سرمایه ای نیازمند معیارهایی است که در این دوره آموزشی با آنها آشنا می شوید.

درباره مدرس دوره مدیریت مالی

دوره آموزشی مدیریت مالی با تدریس دکتر علیرضا میرعرب برگزار می شود. دکتر میرعرب دانش آموخته دکترای مدیریت عالی دانشگاه شهید بهشتی است و در زمینه آموزش دوره های مدیریت مالی و مشاوره مدیریت مالی فعالیت می کند.

برای مشاهده این دوره آنلاین به صفحه دوره آموزشی آنلاین مدیریت مالی فرایاد در سایت آموزشی فرایاد مراجعه کنید.