تماس بگیرید

021-91070473


چرا باید تری دی مکس را آنلاین یاد گرفت

تاریخ انتشار: 1397-07-15 15:18:22
دسته‌بندی: چی یاد بگیریم

چرا باید تری دی مکس را آنلاین یاد گرفت

نرم‌افزارهای گرافیکی سه بعدی همانند تری دی مکس با سرعت زیادی در حال تغییر دنیای امروز هستند و لزوم یادگیری آنها امری ضروری به نظر می‌رسد، اما چطور می‌توان ساده‌تر و با سرعت بیشتری این نرم‌افزارها را یاد گرفت. آیا با دوره‌های آنلاین هم می‌شود تری دی مکس را یاد گرفت؟

اگر اهل یادگیری نرم‌افزارهای گرافیکی باشید حتما پاسخ این سوال را می‌دانید و احتمالا این سوال را به شکل دیگری می‌پرسید. آیا با کلاس‌های آنلاین هم می‌شود تری دی مکس را یاد گرفت؟ بهترین منبع برای یادگیری نرم‌افزارهای گرافیکی و به خصوص نرم‌افزارهای تولید انیمیشن‌ها و تصاویر سه بعدی همانند تری دی مکس(3DsMax) دوره‌های آنلاین و ویدئوهای آموزشی است. اما چرا باید تری دی مکس را با دوره‌های آنلاین یاد گرفت و دوره آموزشی آنلاین و ویدئوی آموزشی تری دی مکس باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

دوره آنلاین یا حضوری

کلاس‌های حضوری برای یادگیری نرم‌افزارهای گرافیکی همچون تری دی مکس  گزینه های مناسبی هستند. اما نکته ای که در کلاسهای حضوری وجود دارد این است که پس از آموزش و اتمام جلسه کلاسهای حضوری امکان برگشتن و دیدن آموزشهای ارائه شده در آن لحظه وجود ندارد و ممکن است فرد شرکت کننده برخی از موارد آموزش داده شده را به درستی فرا نگرفته باشد و یا در حین تمرین در منزل یا محل کار فرامین و دستورات آموزش داده شده را فراموش کند . اما در دوره های آنلاین تمامی ویدئو ها و فیلمهای آموزشی در همان لحظه قابل رجوع هستند و شخص میتواند با استفاده از انواع وسایل(موبایل ، تبلت ، لب تاب و … ) که امکان دسترسی به اینترنت را دارد دوره های آموزشی را مشاهده کند .

همچنین باید قبول کرد که انسان دنیای امروز حوصله خواندن جزئیات آموزشی کتاب‌ها و جزوه‌ها را ندارد و به خاطر همین همواره به دنبال سهل الوصول ترین راه‌ها برای یادگیری است. استفاده از فیلم‌های آموزشی آنلاین ساده‌ترین و کم هزینه ترین راه برای یادگیری چنین نرم‌افزارهای گرافیکی هستند. با توجه به اینکه این نرم‌افزارها ویژوآل هستند کاربر با دیدن مستقیم صفحه آنها و صدای مدرس با قدرت بیشتری می‌تواند دروس را بیاموزد.

 

چرا فیلم‌های آموزشی را از سایت‌های معتبر باید دریافت کرد

تعداد دوره‌های آموزشی ویدئویی و آنلاین کم نیست و همین موضوع بسیاری را سردرگم می‌کند. به همین خاطر باید از سایت‌های قابل اعتماد استفاده کنید که قابلیت پشیتبانی هم داشته باشند. دوره‌های آموزشی داخلی هم که اساتید آنها در دسترس هستند و می‌توان با آنها ارتباط گرفت گزینه بهتری برای انتخاب شما هستند. شما با دریافت نسخه‌ای داخلی از سایتی معتبر و با پشتیبانی قوی به راحتی خیالتان راحت خواهد بود که دروس را با نظم مشخص دریافت می‌کنید و محصول تولید شده به صورت اورجینال برای شما و یادگیری کار تخصصی شما طراحی شده است.

دوره رایگان یا پولی

اگر از اکثر افراد بپرسید که دوره رایگان بهتر است یا دوره پولی قطعا خواهید شنید که دوره رایگان بهتر است. اما سوال دیگری هم باید بپرسید. با دوره رایگان نرم‌افزار گرافیکی برای مثال تری دی مکس را یاد گرفته‌اید یا با دوره‌ای پولی. قطعا بسیاری از افراد به این سوال پاسخ نمی‌دهند چون دوره‌های رایگان نظم و سازماندهی مشخصی ندارد و شما ممکن است بسیاری از درس‌ها را از دست بدهید یا برای پیدا کردن درسی مشخص ممکن است وقت زیادی را هدر بدهید. پس درصد افرادی که از این دوره‌ها نتیجه می‌گیرند و انگیزه لازم برای ادامه مسیر تا یادگیری کامل را دارند، کمتر است. با این حساب دوره‌های پولی که در آنها دروس با نظمی بیشتر و سازماندهی بهتر دسته بندی شده‌اند و همچنین قابلیت پشتیبانی چه از طرف شرکت سازنده و چه مدرس را دارند شما را سریع‌تر و با موفقیت بیشتری به مقصدی که مدنظر دارید می‌رسانند.

مدل‌سازی نقشه‌های معماری با نرم افزار 3DsMax

سایت فرایاد که در زمینه ارائه دوره‌های آموزشی آنلاین فعالیت می‌کند، مجموعه مدونی با همکاری موسسه آموزشی فنی و حرفه ای ترسیم سازه  در زمینه آموزش نرم افزار گرافیکی تری دی مکس آماده کرده است. نرم افزار تری دی مکس با امکان ساخت مدل‌های سه بعدی گرافیکی از طرح‌های معماری و ایجاد رندرهای با کیفیت، امکان پرزانته فوق العاده‌ای جهت ارائه طرح‌های معماری فراهم می‌آورد.

در این دوره آموزشی دانش‌ پژوهان با نحوه مدلسازی و نحوه انتقال نقشه از محیط CAD به صورت 2 بعدی به این نرم افزار آشنا شده و سپس با متریال و نورپردازی به صورت کاملاً حرفه ای آشنا می‌شوند و در نهایت با رندر گرفتن قادر خواهند بود کاری تخصصی و زیبا ارائه کنند. همچنین در این دوره فراگیران با انیمیشن سازی در محیط Max آشنا می‌شوند. پلاگین V-ray از قدرتمندترین موتور رندرهای موجود است و افرادی که در زمینه طراحی و معماری کار می‌کنند با استفاده از این پلاگین کارهای بسیار با کیفیت و Actual ارائه می‌کنند. این موتور رندر با به کارگیری GPU کامپیوتر علاوه بر CPU آن ، سرعت رندرگیری را 10 تا 20 برابر افزایش می‌دهد.

در پایان این دوره هنرجویان می‌توانند گواهینامه  رسمی و بین المللی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور را دریافت کنند و همچنین  میتوانند در ورکشاپ‌های حضوری رایگان در آموزشگاه فنی و حرفه ای ترسیم سازه شرکت کنند و از کلاسهای رفع اشکال کاملا آنلاین که توسط استاد مدرس نرم افزار برگزار میشود استفاده کنند و تمامی سوالهای ایجاد شده را از مدرس نرم افزار جویا شوند .

این دوره معادل 120 ساعت کلاس حضوری در 22 جلسه است. زمان کل جلسات حدود 6 ساعت است. در سایت فرایاد به این آدرس می‌توانید این دوره‌های آنلاین را مشاهده کنید.