تماس بگیرید

021-91070473


اطلاعات کلی شرکت آمازون

تاریخ انتشار: 1399-07-22 11:06:22
دسته‌بندی: کارآفرینی
طلاعات کلی شرکت آمازون :

〽️سال تاسیس 1994 (26 سال پیش)
〽️نوع شرکت  : سهامی عام 
〽️دفتر مرکزی واشینگتون سیاتل آمریکا 
〽️نوع پلن تجارت : خرده فروشی آنلاین 
〽️آخرین ارزش اعلام شده : 136میلیارد دلار _ 2016
〽️تعداد کارمندان:341000
〽️فعالیت اصلی شرکت : تجارت الکترونیک _ رایانش ابری 
〽️صنعت : اینترنت
رشد آمازون ممکن است توقف‌ناپذیر باشد | تکفارس
محصولات و خدمات شرکت آمازون: 

شرکت آمازون بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی آمریکا محسوب می‌شود و در وب سایت خود اقلامی چون کتاب، پخش کننده دی وی دی و بلو ری، ام پی تری پلیر، انواع نر م افزارها ، بازی ویدئویی، وسایل الکترونیکی، زیورآلات، وسایل ورزشی ، ابزارآلات و وسایل مربوط به اتومبیل، مبلمان، غذا، اسباب بازی و پوشاک نیز می‌فروشد. 

این وبسایت از چند سال پیش همچنین وارد عرصه تولید اسمارت فون، تبلت، کتابخوان دیجیتال، تلفن و تلویزیون دیجیتال نیز شده است. کتاب خوان های دیجیتال آمازون که با برند کیندل عرضه می شوند بسیار در دنیا شهرت دارند. همچنین این شرکت خدماتی چون ایجاد بستر فروش برای فروشندگان و ارائه سرویس های تحت وب شامل  هاست و دامین و سرور های قوی و همچنین خدمات رایانش ابری یا Cloud computing نیز به مشتریان خود عرضه می کند. این شرکت همچنین تولید کننده چند برند می باشد که در ادامه معرفه می شوند.
استخدام 2 هزار نیرو کاری بریتانیایی در مراکز شرکت آمازون - ITIRAN | آی تی  ایرانچالش بزرگ شرکت آمازون و درس هایی از آن برای کسب و کارمان:

⭕️در سال 2000 شرکت آمازون مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر امتحان سختی را پس داد. امتحانی که در ان بسیاری از شرکت‌های اینترنتی ورشکسنت شده یا با شرکت‌های بزرگتر ادغام شدند.(بحران معروف حباب اینترنتی که بر اساس ان شرکت‌های کوچک اینترنتی که در زمان کوتاهی به غول‌های اینترنت تبدیل شده بودند مثل یک حباب ترکیدند. ظاهرا دلیل این امر مربوط به خبرهای زیادی بود مبنی بر مشکل ساز شدن کامپیوترها در سال 2000 که در پی آن مردم از اینترنت فاصله گرفتند.)

در این سال قیمت سهام آمازون افت شدیدی کرد و 106 دلار در دسامبر 1999 به 41 دلار در سپتامبر 2000 رسید. آمازون نیز به مرز ورشکستگی نزدیک شده بود اما جف که حاضر نبود از رویای کودکی خود دست بکشد بیکار ننشست و دست به یک سری اقدامات زد....

? اما اقدامات وی چه بودند:

1⃣ او 1300 نفر از کارمندان شرکت را کم کرد 
2⃣ کالاهایی که فروش کمی داشتند و سود آور هم نبودند را حذف کرد
3⃣ شروع به بستن قراردادهایی برای خدمات بهتر به مشتریان و تسهیل حمل کالا کرد
4⃣ مقتصد بودن و صرفه‌جویی هم یکی از دلیل بقای آمازون بود: برای مثال کارمند سابق آمازون -گرگ لیندن- که موتور توصیه‌ای محشر این سایت را نوشته است، به مطلب بسیار جالبی اشاره کرده است:

او گفته است که حتی در بعضی موارد برای صرفه‌جویی، به جای خرید میزهای تحریر گران‌قیمت، آنها درهای چوبی ارزان و ساده‌ای می‌خریدند و با متصل کردن 4 عدد پایه به وسیله بست‌های فلزی، آنها را تبدیل به میز کار برنامه‌نویسان شرکت می‌کردند. 

 نتیجه این اقدامات چه بود :

در پی این اقدامات نه تنها آمازون و جف شکست نخوردند، بلکه در سال 2003 درآمد خالص آمازون به 73.2 میلیون دلار رسید.
جف بزوس دیگر به رویای خود رسیده بود. تا جاییکه مجلهٔ فوربس اعلام کرد در سال 2008 درآمد جف به 8.7 میلیارد دلار رسیده و او در مکان 35 ثروتمندترین مرد جهان ایستاده است. کودک یتیمی که به رویای آمازون دست پیدا کرد در سال 2010 نیز به ثروتی بیش از 12.3 میلیارد دلار رسیده‌ است.

نظرات