تماس بگیرید

021-91070473


ترفند افزایش سرعت ویندوز با تمیز کردن صفحه دسکتاپ

تاریخ انتشار: 1398-01-28 12:03:13
دسته‌بندی: چی یاد بگیریم

با سرعت ویندوز خود مشکل دارید؟ ساده‌ترین راه برای بالا بردن سرعت ویندوز تمیز کردن صفحه دسکتاپ است. پاک کردن صفحه دسکتاپ شاید کار ساده‌ای به نظر برسد اما در ادامه نکاتی را قرار داده‌ایم که به شما کمک می‌کند با انجام همین کار ساده سرعت ویندوز را افزایش بدهید.

چقدر فایل روی دسکتاپ

یکی از دلایل کم شدن سرعت ویندوزهایی با دسکتاپ شلوغ این است که حافظه سیستم عامل در هر بار شروع به کار ویندوز برای نمایش همه فایل‌های دسکتاپ استفاده می‌شود. در این صورت اگر تعداد زیادی فایل روی دسکتاپ قرار داشته باشد حافظه سیستم عامل هم برای کاری بیهوده مورد استفاده قرار می‌گیرد. وقتی هم حافظه کمتری در دست باشد، کامپیوتر پردازشی با سرعت کمتر خواهد داشت زیرا بین حافظه سیستم عامل و هارد تبادل اطلاعات انجام می‌شود.

پاک کردن صفحه دسکتاپ

بهترین راه این است که اسناد خود را در پوشه  My Documents ویندوز قرار بدهید و سایر فایل‌ها را هم اجازه بدهید سر جای خودشان یعنی همانجا که نصب شده‌اند باقی بمانند. اگر فایل‌های زیادی دارید می‌توانید این فایل‎‌ها را در پوشه‌های جدا قرار بدهید و به سلیقه خودتان سازماندهی کنید.

همچنین برای فایل‌ها یا فولدرهایی که به طور معمول استفاده می‌کنید روی دسکتاپ شورت کات یا میانبر درست کنید. کم کردن و ساده سازی محتویات دسکتاپ حافظه سیستم عامل را آزاد می‌کند، سرعت را بالا می‌برد و پاسخ دهی هارد درایو هم سریع‌تر می‌شود. در نهایت خواهید دید که همین کار ساده باعث می‌شود تا سرعت پردازش شما بسیار سریع‌تر شود.

چند ترفند پاک کردن دسکتاپ

هرچه موارد روی صفحه دسکتاپ بیشتر باشد ویندوز هم دیرتر بالا می‌آید. بهتر است از همین امروز تصمیم بگیرید که آیکون‌های کمتری را روی دسکتاپ قرار بدهید. موارد زیر را بخوانید تا با ترفندهای مهم پاک کردن دسکتاپ و بالا بردن سرعت ویندوز آشنا شوید.

همه شورت کات‌ها، اسکرین شات‌ها یا فایل‌هایی که خیلی وقتی است استفاده نکرده‌اید پاک کنید.

همه فایل‌ها و پوشه‌هایی که روی دسکتاپ دارید در یک فولدر قرار بدهید و سعی کنید آن‌ها را روی دسکتاپ ذخیره نکنید.

شورت کات‌های اپ‌های پراستفاده را در منوی استارت ویندوز 8 و 10 قرار بدهید. اپ‌های مورد نیاز خود را که روی دسکتاپ قرار دارند در منوی استارت پین کنید. برای این کار در منوی استارت کلیک راست کنید و روی گزینه pin to start کلیک کنید. اگر خواستید می‌توانید به سلیقه خودتان اپ‌ها را در منوی استارت سازماندهی کنید.

بیشتر سیستم‌عامل‌های ویندوزی ابزاری برای پاک کردن فایل‌های دسکتاپ دارند. کاربران معمولا یا خیلی راضی‌اند از این امکان ویندوز یا ناراضی. شما هم استفاده کنید و ببینید با این ابزارها راحت هستید یا خیر.